معجزه‌های روغن زیتون

معجزه‌های روغن زیتون

زیتون میوه‌ای کوچک و در عین حال مفید است که می‌توان از میوه یا روغن‌ آن استفاده کرد. میوه رسیده و نارس زیتون با هم فرق می‌کند، میوه رسیده زیتون دارای طبع گرم و قابض و میوه نارس آن سرد و خشک است، روغن زیتون نیز گرم و خشک است. روغن زیتون خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و هر روز با کشف خواص دیگر آن مردم بیشتر به فواید و استفاده از آن پی می‌برند. فواید آن برای پوست، مو، دستگاه گوارش و … بر کسی پوشیده نیست حتی این روغن با رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا نیز مقابله می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم بیشتر در مورد روغن زیتون صحبت کنیم.

زیبایی ناخن‌ها با روغن ‌زیتون

روغن زیتون و زیبایی ناخن

روغن ‌زیتون باعث زیبایی و استحکام ناخن می‌شود. علاوه بر این به رشد و سلامت ناخن نیز کمک می‌کند.

برای استفاده از روغن ‌زیتون می‌توانید آن 2 قاشق غذا خوری از روغن را با نصف فنجان گوجه فرنگی رنده شده مخلوط کنید زیرا گوجه فرنگی نیز دارای ماده‌ای برای رشد ناخن می‌باشد. پس از مخلوط کردن به مدت 10 دقیقه ناخن‌های خود را درون این محلول نگه دارید، سپس آن‌ها را شسته و خشک کنید. این کار باعث رطوبت رسانی و حفظ کوتیکول ناخن می‌شود.

اگر ناخن‌های شما شکننده شده هم می‌توانید مخلوط روغن زیتون و ویتامین E را آماده کرده و روی ناخن و اطراف آن ماساژ دهید تا به این طریق استحکام ناخن‌ها و انعطاف‌پذیری آن‌ها زیاد شود.

زیبایی موها با روغن زیتون

روغن زیتون برای تقویت مو، درمان موخوره، ریزش مو و … تأثیرگذار است.

روغن زیتون و زیبایی مو

تقویت مو با روغن زیتون

 استفاده از روغن زیتون به دلیل طبیعی بودن آن باعث زیبایی و تقویت مو می‌شود زیرا این روغن عوارضی برای مو ندارد.

روغن زیتون و موخوره

روغن زیتون دارای خاصیت نرم کنندگی است که موخوره را از بین می‌برد. موخوره به دلیل خشکی بیش از حد مو، آلودگی، استفاده زیاد از رنگ مو، اتو، سشوار و … ایجاد می‌شود. برای این کار شما می‌توانید کمی موهای خود را کوتاه کرده تا موخوره آن تا حدودی برطرف شود و سپس از روغن زیتون برای نرم شدن موها استفاده کنید.

درمان ریزش مو با روغن‌ زیتون

روغن ‌زیتون برای کاهش و حتی درمان ریزش مو نیز مفید است. ریزش مو به دلیل هورمون دی هیدروتستوسترون انجام می‌شود. این هورمون ریشه مو را ضعیف کرده و باعث ریزش مو می‌شود ولی شما می‌توانید با استفاده منظم از این روغن و آبرسانی و رطوبت رسانی به موها ریزش مو را درمان کنید.

پوستی زیبا با روغن ‌زیتون

خواص روغن زیتون برای پوست

روغن‌ زیتون فواید زیادی برای پوست دارد که می‌توان به رطوبت رسانی، شادابی، پاک‌سازی منافذ پوست و … اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید با ترکیب روغن زیتون با سایر موادی که در ادامه توضیح می‌دهیم اسکراب و کرم درست کنید.

طرز تهیه اسکراب

برای تهیه این اسکراب نیاز به روغن زیتون و مقداری شکر قهوه‌ای دارید. ابتدا صورت خود را شسته تا آلودگی‌های آن برطرف شود سپس کمی آن را خشک کنید ولی پوست نم‌دار باقی بماند. کمی شکر را به آرامی با دست روی پوست که از قبل روغن‌ زیتون زده‌اید، ماساژ دهید. با این کار سلول‌های مرده از سطح پوست جدا شده و پوست شما درخشان و شاداب می‌شود.

شوینده و پاک کننده صورت

برای تهیه این پاک کننده می‌توانید یک قاشق غذا خوری از یک صابون را همراه با 2 لیوان آب حل کنید بعد نصف فنجان روغن زیتون همراه با 2 قاشق گلیسیرین با آن مخلوط کرده و از این شوینده دو بار در روز می‌توانید استفاده کنید. برای استفاده روزانه می‌توانید مقداری از مواد را برداشته و به صورت دورانی روی پوست بمالید و سپس با آب ولرم بشویید.

نرم کردن پوست پاشنه پا، آرنج و زانو

اگر پاشنه پای شما زبر شده است بهتر است ابتدا سلول‌های مرده آن را با سنگ پا از بین ببرید و بعد با آب و صابون آن را شسته و خشک کنید. سپس مقداری روغن زیتون روی آن ماساژ داده و بعد از گذشت چند دقیقه جوراب خود را بپوشید ولی مراقب باشید روغن زیتون با جوراب شما پاک نشود، در صورتی که شب انجام می دهید جوراب را تا صبح به پا داشته باشید. برای سایر قسمت‌های بدن مانند آرنج و زانو نیز می‌توانید از روغن‌ زیتون برای نرم شدن آن استفاده کنید.

تضمین سلامتی با روغن زیتون

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

روغن ‌زیتون برای جلوگیری از بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، آلزایمر، سرطان، آسیب های کبدی، فشار خون و قند خون بالا و … مفید است.

همچنین روغن ‌زیتون می‌تواند از سیستم عصبی حفاظت کرده و افسردگی و اضطراب را درمان کند.

روغن زیتون برای معده نیز مفید است و از زخم و التهاب آن جلوگیری می‌کند و باعث تخلیه کیسه صفرا می‌شود.

روغن‌ زیتون برای کبد نیز مفید است. مصرف روغن‌ زیتون باعث درمان کبد چرب می‌شود. این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدان است و دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین D  A، E و K دارد، آنتی‌اکسیدان از التهاب و اکسید شدن خون جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از بیماری‌هایی که مردم با آن درگیر هستند رماتیسم مفصلی می‌باشد که در این بیماری سلول‌های ایمنی به سلول‌های عادی حمله می‌کنند. با استفاده از روغن زیتون می‌توانید نشانه‌های التهاب و استرس را کاهش دهید تا به مرور رماتیسم مفصلی درمان یابد.

روغن‌ زیتون به لاغری شما نیز کمک کرده و با خوردن یک قاشق روغن زیتون اشتهای شما کم می‌شود. این روغن ملین است و از یبوست جلوگیری می‌کند، مصرف بیشتر این روغن ممکن است اسهال را به همراه داشته باشد.

توجه داشته باشید درصورتی‌که پوست شما دچار آفتاب سوختگی، گزش حشرات و حیوانات شد می‌توانید از روغن‌ زیتون برای تسکین درد و سوزش استفاده کنید.

به طور کلی می‌توان خواص روغن‌ زیتون را این‌گونه بیان کرد:

·        باز کننده و تأمین سلامت شریان‌ها

·        کاهش کلسترول بد خون

·        محافظت از قلب در برابر انواع بیماری‌ها

·        کاهش ابتلا به سرطان مخصوصاً سرطان سینه

·        تنظیم‌کننده قند خون

·        تقویت‌کننده دستگاه گوارش

·        برطرف‌کردن سرفه‌های خشک

·        برطرف‌کردن ترک‌های پوستی

·        تب بر بودن دم‌کرده برگ زیتون

·        رفع خارش گزیدگی حشرات

·        پایین آورنده فشارخون

·        از بین برنده چین و چروک

·        نرم کننده پوست

·        نرم کننده و رطوبت رسانی به مو

·        درمان آفتاب سوختگی

·        درمان یبوست

·        دفع کننده سنگ صفرا

·        تقویت حافظه

·        تسکین دهنده دردهای رماتیسمی

·        تقویت لثه و جلوگیری از خونریزی آن

·        و …

تاثیر ویتامین D بر پوست
آکنه صورت چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن سبد خرید من
بستن علاقه مندی
بستن به تازگی بازدید شده
بستن
مقایسه محصولات (0 محصولات)
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
بستن
دسته بندی ها

ورود